Судот во Луксембург нареди како да се објавуваат промоциите во продавниците
Судот на правдата на Европската Унија (СПЕУ) објасни како треба да се објавуваат промотивните цени во продавниците за да бидат коректни и да не се доведуваат во заблуда потрошувачите. Нивната одлука е обврзувачка за сите трговци. СПЕУ донесе одлука за прелиминарна истрага на Окружниот суд во Дизелдорф, каде што едно германско здружение на потрошувачи го оспори начинот на кој синџирот на храна „Алди“ ги рекламираше промотивните цени во својата неделна брошура.
Во својата одлука судот во Луксембург наведува дека намалувањето на цената објавено во огласот мора да се пресмета врз основа на најниската цена по која во продавницата се продавал дадениот производ во последниот месец, пренесува „Лекс“. Во овој случај, германското здружение тврдеше дека „Алди“ ги пресметал своите „хит цени“ врз основа на повисока цена на дадените производи, која, сепак, била поставена непосредно пред почетокот на промоцијата. Поточно, синџирот промовираше продажба на органски банани за 1,29 евра за килограм, наспроти редовна цена од 1,69 евра/кг. Сепак, повисоката редовна цена беше поставена непосредно пред промоцијата, а претходно органските банани сè уште чинат 1,29 евра/кг.
Во својата одлука, судот наведе дека намалувањето на цената објавено од страна на трговецот или во форма на процент или рекламна индикација со цел да се нагласи поволната природа на понудата за цена мора да се утврди врз основа на најниската цена што ја применува трговецот во рок не пократок од 30 дена пред примената на намалувањето на цената. На овој начин трговците се оневозможуваат да го доведат потрошувачот во заблуда со зголемување на применетата цена пред да објават намалување на цената и со тоа да укажуваат на лажни намалувања на цените, се вели во судската пресуда, објави „Сега.бг.њус“.