ЕУ воведува царини до 38% за кинеските електрични возила

ФОТО : Архива

Европската Унија воведе дополнителни давачки до 37,6 отсто на увозот на електрични возила (ЕВ) произведени во Кина, објави блокот, и покрај предупредувањата на Пекинг дека потегот ќе предизвика трговска војна.

Европската комисија соопшти дека тарифите се воведени поради „неправедните“ државни субвенции и ќе започнат во петок, пренесува „Ал Џезира“. 

Сепак, постои четиримесечен период во кој тарифите се само привремени и се очекува да продолжат разговорите меѓу двете страни. Комисијата, извршната власт на ЕУ, минатата година започна истрага против кинеските производители на ЕВ за тоа дали државните субвенции неправедно ги намалуваат европските производители на автомобили.

По четири месеци, кога ќе заврши истрагата, Комисијата може да предложи „дефинитивни давачки“ кои ќе важат пет години и за кои ќе гласа 27-члениот блок.

Овој потег ги зголемува давачките од сегашното ниво од 10 отсто, бидејќи трговските расправии меѓу ЕУ и Кина се зголемуваат, особено фокусирајќи се на зелените технологии.

Привремените давачки од 17,4 проценти до 37,6 проценти, без заостанати датуми, се дизајнирани да спречат, како што рече претседателката на Комисијата, Урсула фон дер Лајен, поплава од евтини електрични возила изградени со државни субвенции.

Кинеската влада претходно соопшти дека ќе ги преземе „сите неопходни мерки“ за да ги заштити интересите на земјата, кои би можеле да вклучуваат одмазднички тарифи за извоз во Кина на производи како што се коњак или свинско месо.

Соединетите Aмерикански Држави веќе ги зголемија царините за кинеските електрични возила на 100 отсто, додека Канада размислува за слична акција.

„Има уште четири месеци пред арбитражата и се надеваме дека европската и кинеската страна ќе се движат во иста насока, ќе покажат искреност и ќе продолжат со процесот на консултации што е можно поскоро“, рече Хе Јадонг, портпарол на кинеското Министерство за трговија.

Даноците за кинеските производители вклучуваат 17,4 отсто за BYD, 19,9 отсто за Geely и 37,6 отсто за SAIC, соопшти ЕУ.

Компаниите за кои ЕУ смета дека соработувале во истрагата против субвенциите, вклучително и западните производители на автомобили „Тесла“ и БМВ, ќе подлежат на тарифи од 20,8 отсто, а за оние кои не соработувале стапка од 37,6 отсто.

Комисијата процени дека уделот на кинеските брендови на пазарот на ЕУ се зголеми на 8 отсто од под 1 отсто во 2019 година и може да достигне 15 отсто во 2025 година.

Се вели дека цените се околу 20 отсто пониски од оние на моделите произведени во ЕУ.

„Фолксваген“, најголемиот европски производител на автомобили, остро ги критикуваше предложените тарифи и предупреди дека тие нема да ја зајакнат европската автомобилска индустрија на долг рок.

„Негативните ефекти од оваа одлука ги надминуваат сите придобивки за европската, а особено за германската автомобилска индустрија“, се вели во соопштението на портпаролот на „Фолксваген“.

Почитуван читателу,

Нашиот пристап до веб содржините е бесплатен, затоа што веруваме во еднаквост при информирањето, без оглед дали некој може да плати или не. Затоа, за да продолжиме со нашата работа, бараме поддршка од нашата заедница на читатели со финансиско поддржување на Слободен печат. Станете член на Слободен печат за да ги помогнете капацитетите кои ќе ни овозможат долгорочна и квалитетна испорака на информации и ЗАЕДНО да обезбедиме слободен и независен глас кој ќе биде СЕКОГАШ НА СТРАНАТА НА НАРОДОТ.

ПОДДРЖЕТЕ ГО СЛОБОДЕН ПЕЧАТ.
СО ПОЧЕТНА СУМА ОД 60 ДЕНАРИ

Видео на денот