Дали возите боси или со апостолки? Еве каде може да ве казнат за тоа

Фото: Пекселс/rdne

Со летните месеци се менуваат и нашите навики, па од тешки зимски чевли преминуваме на поудобни чевли.

Меѓутоа, што е со возењето? Многумина се подготвени да возат со апостолки или боси, а тоа не е добро решение за безбедноста во сообраќајот.

Со отворени чевли како што се апостолки, влечки или сандали, постои ризик педалата да се заглави помеѓу чевелот и стапалото. Европските автомобилски клубови ги истражуваа сообраќајните правила во државите и собраа информации за криминалноста на таквото возење, пишува „Ревија ХАК“ (Revija HAK).

Каде е дозволено, а каде не да се вози бос?

Во Белгија, Босна и Херцеговина, Данска, Финска и Луксембург нема посебни правила за возење со чевли или бос. Значи сè е дозволено.

Во Чешка, возачите на патнички возила не се конкретно дефинирани, но возачите на комерцијални возила мора да носат чевли додека возат.

Во Италија, нема правила, но има проблем во случај на сообраќајна незгода – ако полицаецот утврди дека имате несоодветни обувки и тоа го евидентира, осигурителната компанија може да ви одбие плаќање.

Во Германија, според законот, возачот мора да направи сè што е можно за да овозможи безбедно возење на автомобилот. Ова често се толкува како препорака да не се вози во апостолки, сандали и влечки кои не се прицврстени одзади.

Казната не е дефинирана, но затоа е можно да се изгуби дел од правата на осигурување – доколку се случи сообраќајна незгода и ако одредена улога во тоа одиграл фактот што возачот немал соодветни обувки.

Во Шпанија е забрането да се вози со апостолки или боси. Казната е 80 евра.

Во Словенија нема експлицитна забрана, а ако полицајците ве фатат како возите со апостолки или боси, само ќе ве предупредат дека треба да носите поцврсти чевли додека возите.

Во Унгарија нема правила, односно не се запишани во Законот, но во случај на несреќа возачот може да одговара доколку немал соодветни обувки на нозете.

Во Холандија не постои посебен закон со кој се регулираат обувките, полицијата не може да ве казни ако возите со апостолки, но доколку се случи несреќа се проценуваат сите детали, па можно е обувките да имаат улога и во воспоставувањето вина.

Во Австрија, полицијата нема да ве казни ако возите со апостолки или боси. Меѓутоа, доколку се случи сообраќајна незгода, доколку полицијата утврди дека несреќата можела да се избегне со друг тип на обувки, против возачот може да се поведе постапка.

Во Велика Британија, апостолките и возењето бос не се конкретно наведени, но Законот за безбедност на патиштата наведува дека возачот мора да има обувки што нема да му дозволат да управува со возилото на безбеден начин. Можат да ве казнат за тоа.

Во Хрватска исто така нема посебни правила, но треба да бидете внимателни.

Истражувањето на австрискиот авто клуб покажа дека времето на реакција кај апостолите е многу побавно отколку кај патиките, а и силата на сопирање е послаба. Исто така, постои опасност вашите апостолки да се заглават на една од педалите, а во сообраќајот, брзината на реакција е исклучително важна.

Почитуван читателу,

Нашиот пристап до веб содржините е бесплатен, затоа што веруваме во еднаквост при информирањето, без оглед дали некој може да плати или не. Затоа, за да продолжиме со нашата работа, бараме поддршка од нашата заедница на читатели со финансиско поддржување на Слободен печат. Станете член на Слободен печат за да ги помогнете капацитетите кои ќе ни овозможат долгорочна и квалитетна испорака на информации и ЗАЕДНО да обезбедиме слободен и независен глас кој ќе биде СЕКОГАШ НА СТРАНАТА НА НАРОДОТ.

ПОДДРЖЕТЕ ГО СЛОБОДЕН ПЕЧАТ.
СО ПОЧЕТНА СУМА ОД 60 ДЕНАРИ

Видео на денот